>

>

Radek Rákos

Radek Rákos

středoškolský učitel, doktorand politologie na IPS FSV UK / Středočeský

Sociální sítě

O mně

středoškolský učitel, doktorand politologie na IPS FSV UK

e-mail: [email protected]

mobil: +420 732 711 229   


Funkce a zaměstnání

  • Učitel na Obchodní akademii Slaný (dějepis, občanská nauka, informační technologie)

  • Doktorand politologie (IPS FSV UK)

  • Výkonný redaktor odborných časopisů Acta Politologica a JNMLP (2 roky)

  • Člověk v tísni – projekt TRANSFER: rekvalifikace pro obyvatele vyloučených lokalit (2 roky)

  • Pedagogická stáž ve Finsku – inspirace ze severského školství 

Chci prosazovat

  • Komplexní reformu českého školství inspirovanou severskými zeměmi – důraz na důvěru, autonomii škol, podporu učitelů a smysluplné vzdělávání.

  • Změnu organizace výuky na středních školách: zavedení 90minutových výukových bloků, delších přestávek a chill zón pro regeneraci a duševní hygienu studentů.

  • Zavedení povinně volitelných předmětů, které by rozšiřovaly nabídku výuky podle zaměření školy a individuálních zájmů žáků.

  • Aktivní přístupy k výuce, včetně tzv. protahovacích a znovu zpozorňujících prvků, které podporují soustředění a pohodu během dne.

  • Propojení škol s praxí a každodenním chodem školy – studenti odborných oborů by se podíleli na správě školní sítě, provozu jídelny, kadeřnictví či dílen pod dohledem odborného pracovníka.
    Tento model nejen zvyšuje kvalitu praktické výuky, ale zároveň přináší významnou finanční úsporu a zvyšuje zodpovědnost studentů. U nás se studenti významně podílejí na PR školy.

  • Modernizaci školních jídelen na principu švédských stolů, se zapojením studentů z gastronomických oborů a hodnocením jídel pomocí jednoduchého hlasovacího systému. Cílem je i eliminace plýtvání potravinami prostřednictvím efektivnějšího plánování a zpětné vazby.

Co se mi podařilo

  • Aktivní organizátor akademických a kulturních akcí (Majáles, univerzitní ples)

  • Rozvoj komunitního života studentů a podpora participace

  • Úspěšná organizace větších veřejných akcí

  • Zavedení vzdělávacích projektů s důrazem na aktivní přístup žáků (např. školní zahrada)

  • Zapojení do sociálních programů s přímým dopadem na regionální rozvoj 

Další kandidáti